Het begon allemaal met een simpel idee van de 14-jarige Robert Nay. Hij
bedacht het spelletje Bubble Ball, dat hij maakte met het programma Corona
SDK van Ansca Mobile.

Corona was tot dan toe onbekend. Dat veranderde toen Bubble Ball in januari de
meest gedownloade gratis app in de iTunes Store werd, schrijft het
Amerikaanse zakenblad Inc.

Het spelletje 10 miljoen keer gedownload. Al snel kwam Nay in tv-programma’s
als Good Morning America en ABC News. En daarmee kwam ook Corona in de
spotlights.

Tegenwoordig is Corona de meest gebruikte software om apps te maken. Ongeveer
100.000 gebruikers maakten 6.000 apps, die meer dan 27 miljoen keer werden
gedownload. Het programma wordt door iedereen gebruikt, van tieners als Nay
tot grote bedrijven zoals filmproducent Warner Brothers en chipsmerk
Doritos.

Volgens Carlos Icaza, mede-oprichter van Ansca Mobile, heeft het programma
voornamelijk succes omdat apps voor iOS en Android tegelijk gemaakt kunnen
worden. En natuurlijk heeft de aandacht voor het spelletje van Robert Nay
geholpen.

Corona is zo populair, dat 200 fans in ruil voor een biertje en een pizza
meetings organiseren om over de software te praten. Allemaal dankzij een
creatieve 14-jarige jongen.

Lees ook op Z24.nl:

Thaise student wordt multimiljonair met zeewiersnacks

Friese tiener rijdt Mercedes dankzij grondhandel

Scholieren in Uruguay blijken topbeleggers

Jochie (7) verdient 180.000 euro met schilderijen

15-Jarige maakt bliksemcarrière bij zakenbank

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl